Jobopslag

Projektleder med forståelse for frivillige og børnerollespil

Vil du være med til at arbejde med Bifrosts indsats om foreningsudvikling og vil du stå i spidsen for det nye projekt ”Fra computermus til naturkriger”, der skal sikre at flere børn får muligheden for at spille rollespil ude i naturen?

Jobtype

Fuldtid

Projektperiode
2 år

Ansøgningsfrist

26-01-2021

Om stillingen
Vi vil i de næste to år udbygge og styrke børnerollespil i Danmark og inkludere endnu flere børn og unge i Bifrost. Du skal i samarbejde med hovedbestyrelsen og generalsekretæren understøtte og udvikle lokale børnerollespilaktiviteter i lokalforeninger over hele landet. Du skal lede og koordinere med en række frivillige fra diverse lokalforeninger og hjælpe og assistere dem med at udvikle bæredygtige børnerollespilsaktiviteter i deres lokalområde, samt fremme landsforeningens værdier om kreative børn og unge, det forpligtende fællesskab og det reflekterede menneske.

Arbejdsopgaver

Som projektleder har du således ansvar for at:

• Lede og udvikle projektet ”Fra computermus til naturkriger”
  • Have løbende kontakt med fonde, søge nye fonde, samt udvikle fremtidige samarbejder
  • Understøtte og sparre omkring foreningsudvikling
  • Udvikle og opstarte børnerollespil i samarbejde med lokalforeninger
  • Afholde kurser for frivillige ildsjæle
  • Planlægge og udføre PR arbejde på lokalt plan
  • Styrke landsforeningens kommunikations indsats
  • Løse diverse mindre driftsopgaver

Om dig
Vi søger først og fremmest en person, der har erfaringer i børnerollespil fra vores lokalforeninger og brænder for unge, foreningsliv og forpligtende fællesskaber.
Den rette kandidat kan have overblik over både projektets udvikling og dets økonomiske rammer, samt er dygtig til kommunikation med både fonde, frivillige og samarbejdspartnere. Jobbet kræver en person, der hviler i sig selv og som kan arbejde selvstændigt, samt kan tilpasse sig hvis projektet udvikler sig.

Den ideelle kandidat har:

• Lederegenskaber med stor lyst til at udvikle unge frivillige
  • Et bredt kendskab til Bifrosts lokalforeninger
  • Erfaring med ledelse af udviklingsprojekter inkl. økonomiforståelse, opfølgning og evaluering
  • Tidligere arbejdet med foreningsudvikling
  • En skarp pen og forståelse for sociale medier
  • Forståelse for uddannelsesaktiviteter som værktøj til organisationsudvikling og gerne erfaring med selv at stå på gulvet
  • Erfaring med politisk styrede organisationer, strategisk tæft og kan omsætte store visioner til konkrete planer, der bliver ført ud i livet

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende.

Bifrost som arbejdsplads
Bifrost tilbyder en arbejdsplads med gode muligheder for udvikling af dig selv på en ungdommelig og energisk arbejdsplads med både nerf kontorkrig og ministerbesøg. Som projektleder vil du have mulighed for sparring med resten af Bifrosts sekretariat.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen er på fuld tid med løn efter kvalifikationer og individuel forhandling. Du må forvente en del rejseaktivitet i hele landet samt aften- og weekendarbejde i rimeligt omfang.

Ansøgningsfristen er d. 26. januar 2021 med tiltrædelse hurtigst muligt herefter. Ansøgning med CV sendes i en samlet pdf til rb@landsforeningenbifrost.dk mærket ‘projektleder’. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler d. 29. januar og evt. 2. samtale d. 01. februar.

Vi opfordrer alle med interesse til at ansøge uanset køn, alder og etnicitet.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at henvende dig til generalsekretær René Bokær på mail: rb@landsforeningenbifrost.dk eller telefon: 27966152. Send gerne en sms hvis telefonen ikke bliver taget, og så vil der blive vendt tilbage til dig.