Bifrosts priskomite

Retningslinjer for Bifrost priskomite

Komiteens sammensætning

• Komiteen består af et sted mellem fem til syv personer, hvoraf det tilstræbes, at to til fire er gengangere fra sidste år, én fra Bifrost repræsentantskab samt det sidste års to vindere.
  • Der tilstræbes en ligelig fordeling over geografi og køn.

Komiteens opgaver

• Komiteens opgave er at indsamle nomineringer, samt udpege de to prismodtagere.
  • Komiteen opfordres til at mødes mindst en gang fysisk gennem forløbet. Øvrige aktiviteter og møder kan afholdes over Skype eller lignende.
  • Komiteen har til opgave at offentliggøre, at der kan indstilles nomineringer, senest 3 mdr. før prisuddelingen. Her foreslås det, at man opretter et spørgeskema, hvori folk kan indsende nomineringer, sender en mail ud til medlemsorganisationer i Bifrost og bruger sit netværk til at få indsamlet nomineringer.
    • Komitten må gerne selv nominere modtagere.
  • Komitten skal udarbejde diplomer, bestille trofæ og stå for overrækkelsen af de to priser.
  • Komitten har efter prisuddelingen på forum til opgave at sammensætte næste års Bifrost priskomite, samt udpege en tovholder.

Bifrost Priskomite 2017

Anders Berner

Anders Berner har spillet rollespil siden fjerde klasse, hvor han sammen med sine venner spillede kyllinger, der var stukket af fra hønsegården i en light version af D&D. Siden har han været med til at arrangere utallige events og været med til at oplære mange arrangørspire. Det betød, at han i år 2015 fik Årets Bifald, for den store opbakning har givet miljøet gennem tiden. I år 2016 startede Anders Berner sammen med Rollespilfabrikken projektet Orkerne Kommer, som Nordea fondede med 3 millioner. Et projekt, som hvert år afholder en række lejre, events og skriver bøger.

Frederikke B. Høyer

Frederikke har spillet rollespil, siden hun var 10, og brænder stadig for både at spille, men også for at arrangere rollespil. Hun er mindre fokuseret på, hvilken form det tager, hvis bare historien er fængende. Frederikke er hovedarrangør på Østerskov Efterskoles månedlige kampagne Fladlandssagaen og skolens rollespilslejr Østerskov Akademiet. Derudover har hun arrangeret blackboxrollespil og er hvert år med på en række kongresser, som arrangør, forelæser eller som deltager.

Jeppe Bergmann Hamming

Jeppe har spillet rollespil i over 20 år, liverollespil i 20 år og arrangeret og skrevet rollespil i næsten 20 år. Alt fra Vampire og Fantasy til Fastaval freeform og Black Box Rollespil. Ud over det er Jeppe rektor for Orkerne Kommers Sommerskole for rollespilsarrangører sammen med sin hustru Maria. Når Jeppe ikke laver og spiller rollespil i Danmark elsker han at tage ud i resten af verden og opleve andre rollespilsmiljøer.

Sune Jensen

Sune har spillet rollespil siden HeroQuest og den røde D&D box var fremme, han har arrangeret flere Krigslives, sommercenarier og spillet masser af figurspil. Han har slået sine folder i bestyrelsesarbejde i Vejle, Silkeborg og Århus. Foruden arrangør og bestyrelsesarbejdet har han stået i køkkenet til utallige arrangementer.

Troels Thylstrup

Troels har været en del af rollespilsmiljøet siden han var 16. Han hararrangeret lokale kampagner og scenarier og er nu også engageret i det nationale rollespilsmiljø. Han har været en del af repræsentantskabet og har siddet som næstformand og formand i Bifrost. Også det lokale miljø er Troels en stor del af både som deltager men primært som facilitator for andre ildsjæle.