Bifrosts priskomité

Retningslinjer for Bifrosts priskomité

Komiteens sammensætning

• Komiteen består af fem til syv personer, hvoraf det tilstræbes, at to til fire er gengangere fra sidste år, én fra Bifrost repræsentantskab samt det sidste års to vindere.
  • Der tilstræbes en ligelig fordeling over geografi og køn.

Komiteens opgaver

• Komiteens opgave er at indsamle nomineringer, samt udpege de to prismodtagere.
  • Komiteen opfordres til at mødes mindst én gang fysisk gennem forløbet. Øvrige aktiviteter og møder kan afholdes over Skype eller lignende.
  • Komiteen har til opgave at offentliggøre, at der kan indstilles nomineringer, senest 3 mdr. før prisuddelingen. Her foreslås det, at man opretter et spørgeskema, hvori folk kan indsende nomineringer, sender en mail ud til medlemsorganisationer i Bifrost og bruger sit netværk til at få indsamlet nomineringer.
    • Komitten må gerne selv nominere modtagere.
  • Komitten skal udarbejde diplomer, bestille trofæ og stå for overrækkelsen af de to priser.
  • Komitten har efter prisuddelingen på forum til opgave at sammensætte næste års Bifrost priskomite, samt udpege en tovholder.

Bifrost Priskomite 2017

Jacob Schulze

Jacob Schulze startede som 8 årig til rollespil og som 16 årig blev han arrangørmedhjælper – hans første frivillige arbejde. Lige siden har han været aktiv i det lokale rollespilsmiljø, som bestyrelsesmedlem og sekretær for den næststørste rollespilsforening, Babylon. Han har derudover haft forskellige logistik- og arrangørposter i mange andre foreninger i både Jylland, Fyn, Sjælland, Bornholm og flere steder i Hovedstaden. Han kender derfor til mange af de lokale foreninger i Bifrost og er derfor glad for at repræsentere hele landet som Bifrost.

Stine Duch

Stine Duch har spillet liverollespil de sidste 15 år og de sidste 10 stået for forskellige tiltag i miljøet på Fyn, herunder kan bl.a. nævnes Odense Skjaldelaug, Odense Zombie Festival og Blackbox Odense, samt opstart af børnekampagnen Trolderod i foreningen Fantasiverden. De sidste 5 år har hun hovedsageligt brugt på at opbygge og sætte scenarier op i arrangørgruppen Crossroadlarp, hvoraf bl.a. kan nævnes Odense Zombie Live 1-2-3 og 50’er Sci-Fi Live 1-2-3. Hun bor i Odense og er tilknyttet rollespilsforeningen Føniks, men da mange af deres faste spillere kommer fra hele Danmark, involverer hun sig også meget med livemiljøet udenfor Fyn og hjælper gerne nye projekter på benene. Hendes nøgleområder i arrangørarbejdet er ofte organisering, økonomi og PR. Du kan dog stadig finde hende til liverollespil rundt om i Danmark både som spiller og hjælper og hun støtter altid op om flere anderledes og tossede scenarier på Fyn og i Danmark generelt.

Peter Brodersen

Peter Brodersen modtog Årets Bifald 2017 for hans store arbejde som tovholder på rollespilsarkivet alexandria.dk. Peter Brodersen har med Alexandria skabt et unikt, uvurderligt redskab for unge som gamle, der ønsker at køre scenarier for deres venner eller øve sig på at spillede, og har derved været en stor støtte for mange i miljøet. Samtidig har Peter Brodersens projekt fungeret som en platform, der har gjort det muligt for forfattere, spilledere og spillere at køre, dele og videreudvikle rollespil i fællesskab på tværs af landet. Alexandria indeholder i dag hundredvis af scenarier fra over 70 forskellige kongresser gennem tiden, hvoraf de ældste kan dateres helt tilbage til 1985. Peters indsats er en gave til vores rollespilsmiljø, ikke mindst fordi siden også kan læses på engelsk, og dermed åbner døre for internationale spillere.

Jannick Vangkilde

Jannick modtog Årets Ildsjæl i 2017 for det store arbejde, han har lagt i mange grene af rollespilsmiljøet. Han er en af de drivkræfter, der arbejder utrætteligt på sine projekter, om det er som formand for Babylon, som en del af Bifrosts Repræsentantskab, som ambassadør for det danske rollespilsmiljø i Europa eller som medstifter af den nye forening De Farvestrålende Fjer. Jannick tager samtidig et ansvar for lokalmiljøer, ikke kun i hovedstadsområdet, men også på Bornholm, hvor han har været ansvarlig for at genoplive en kampagne, der længe havde været død. Jannick står altid klar til at give en hjælpende hånd, uanset om det betyder sved på panden eller tårer på skulderen. Den glæde Jannick udstråler, når han arbejder på et projekt, smitter ofte af på hans omgivelser og inspirerer andre i hans kølvand til at gøre det samme.

Kåre Torndahl Kjær

Kåre har været aktiv i det danske rollespilsmiljø siden start 00’erne både som scenariearrangør – Khypris og Krigslive som de to mest markante – og som bestyrelsesmedlem i den aalborgensiske forening TRoA. For arbejdet med Krigslive modtog han sammen med Thomas Aagaard og Allan Davidsen årets Bifald tilbage i 2012. Han var bestyrelsesmedlem og på anden vis aktiv i Bifrost tilbage i 2006-2009 og har siden da siddet som intern revisor. Han er passioneret omkring de planlægningsmæssige og praktiske elementer af det at lave rollespil og har både undervist indenfor det til Orkerne Kommer sommerskole og talt om det Forum og Knudepunkt over mange år.

Troels Thylstrup

Troels har været en del af rollespilsmiljøet siden han var 16. Han har arrangeret lokale kampagner og scenarier og har også været engageret i det nationale rollespilsmiljø som en del af repræsentantskabet og som næstformand og formand i Bifrost. Også det lokale miljø er Troels en stor del af, både som deltager men primært som facilitator for andre ildsjæle.