Ofte stillede spørgsmål

Som landsorganisation får vi ofte spørgsmål , store som små. De spænder alt fra hvordan Bifrost fungerer som organisation, hvad landsforeningen gør for sine medlemmer og lokalforeninger, samt meget andet.

De fleste svar kan findes på hjemmesidens mange sider. F.eks. svarer “optagelse – bliv en del af fællesskabet” (næsten) alt om hvordan man kan blive en del af Bifrost, og “Privatlivspolitik” giver overblikket over hvordan Bifrost håndterer sit dataansvar.

Her har vi samlet de hyppigste spørgsmål og svarene på dem. Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Bifrost på info@landsforeningenbifrost.dk.

Hvad er Bifrost?

Bifrost er en ungdomsorganisation, der arbejder for at udvikle børn og unge til at blive kreative, reflekterende individer. Det gør vi ved hjælp af kreative aktiviteter, såsom live- og bordrollespil, wargaming, cosplay, milsim, bræstpil og reenactment. Aktiviteterne finder sted i vores lokalforeninger over hele landet. Alle aktiviteter under Bifrosts regnbue drager fra vores metode og samspillende kreativitet. Bifrost er også en del af Dansk Ungdoms Fællesråd.

Du kan læse mere om Bifrosts formål, kodeks og meget mere her.

Er Bifrost noget for mit fællesskab?

Hvis Bifrost virker som en landsforening jeres fællesskab kan spejle jer I, kan I med fordel kigge på vores optagelseskrav her.

Ved at være en del af Bifrost, bliver du en del af et sprudlende fællesskab, kurser og arrangementer der spænder hele det ganske land, hvor lokalforeninger fra nær og fjern deler erfaringer og medskaber projekter. Derudover får I adgang til vores forsikringer, låneudstyr, landsdækkende fonde, medindflydelse og meget mere!

Kan vi få Bifrost ud og besøge os?

Ja! Vi vil hjertens gerne ud og besøge jer, om det er til et af jeres arrangementer, bestyrelsesmøder eller generalforsamlinger.

Bifrost er en landsforening der spænder hele landet: Derfor gør vi en dyd ud af, at vi kun er et telefonopkald væk, alle kan deltage til vores arrangementer og at din indflydelse i landsforeningen ikke er påvirket af dit geografiske ståsted.

Hvornår ved vi, at vores lokalforening bruger Bifrosts metode?

For at være en del af Bifrost, skal ens lokalforenings formål kunne spejle sig i Bifrosts værdigrundlag, i daglig tale kaldt ‘Bifrosts metode’,  i en eller anden udstrækning. Metoden rummer allerede vores eksisterende arrangementer, som bl.a. indbefatter cosplay, live- og bordrolespil, figurspil, milsim, reenactment og meget andet. Du kan læse mere om Bifrost værdigrundlag og metode her.

Hvis der er tvivl om jeres lokalforening kan passe ind under metoden, så skriv endelig til info@landsforeningenbifrost eller ring til tlf. 27966152. Så kan det nemt blive afklaret.

Er der ubesvarede spørgsmål?

Disse opskrevne spørgsmål er kun de hyppigste vi får som landsforening, så det er meget muligt, at de ikke dækker alt. Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål hverken her eller på resten af hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte Bifrost på info@landsforeningenbifrost.dk.

Sidst opdateret den marts 18, 2021 af Bifrost