Rådgivning og hjælp

Bifrost tilbyder rådgivning og hjælp på en lang række af områder; heriblandt organisering, projekter, personsager, kontakt til det offentlige og andre potentielle problematikker i ens lokalforening.

Kontakt til det offentlige:

Dialog med kommunen eller andre offentlige instanser – Hvis ens lokalforening oplever problemer med offentlige instanser, kan man med fordel kontakte sekretariatet. Kontoret har årelang erfaring med at tyde love, forklare regler og løse hårdknuder i kommunikation. Så hvis der mangler en tilladelse til et arrangement, kontakt til den enkelte kommune eller noget helt tredje, så skriv en mail til info@landsforeningenbifrost.dk! Intet problem er for stort eller småt.

Assistance af bestyrelser og ildsjæle:

Referenter og dirigenter til bestyrelsesmøder og generalforsamlinger – Hvis der mangler en referent, dirigent eller anden ansvarspost til en kommende generalforsamling eller møde i jeres lokalforening, tilbyder Bifrost gerne en helt! Kontakt info@landsforeningenbifrost.dk med tid, dato og lokation, og så bliver der sendt en (eller flere) af sted!

Personsager og dilemmaer i lokalforeningen – Hvis din lokalforening sidder i en situation, der virker uløselig, en personsag man ikke ved hvordan man skal håndtere eller et helt tredje dilemma, er der hjælp at hente. Sekretariatet har før hjulpet foreninger elegant og diskret, og er kun en mail eller et opkald væk. Man kan kontakte sekretariatet enten på info@landsforeningenbifrost.dk eller tlf. 27 96 61 52.

Udarbejdning af større fondssøgninger – Hvis jeres lokalforening ønsker at søge en større pulje, men mangler hjælp til udarbejdningen, processen eller andet formalia, så send en mail med detaljerne til info@landsforeningenbifrost.dk, så står sekretariatet klar til at hjælpe!

Bifrosts guides:

Bifrost har udarbejdet flere forskellige guides, flyers og materialer, der kan hjælpe med at håndtere konflikter og dilemmaer, der nemt kan opstå i foreningsregi. En kort liste af dem kan findes her, og en mere detaljeret guide kan findes under de enkelte links. Hvis vi mangler en guide eller et materiale, så skriv endelig til info@landsforeningebifrost.dk. Så vil vi gøre vores bedste for at få det på listen!

GDPR, børneattester og forsikringer – Bifrost faciliterer i forvejen guides til GDPR, regler for børneattester og betingelserne for benyttelse Bifrosts forsikringer.

Guide til stiftelse af en forening – Bifrost har udarbejdet en guide, som gør oprettelse af en ny forening så let som en leg! den kan findes her.

Materiale til tryghed og trivsel til ens arrangement – Bifrost har udarbejdet materiale, der gør det nemmere at sikre at ens lokalforening og arrangementer er trygge for både medlemmer og deltagere. Dette kan findes her.

Er der andet I skal bruge hjælp til?

Hvis det overstående ikke dækker jeres problemstillinger, så skriv endelig alligevel! Chancen for, at vi kan hjælpe, er stor!

Send en mail til info@landsforeningenbifrost.dk eller ring på tlf. 27 96 61 52.

Sidst opdateret den marts 16, 2021 af Bifrost