Nat i naturen

I mørket lurer eventyret!

Hvert år giver frilufts rådet danmarks beboer chancen for at søge midler til at gøre det nemmere at komme ud i naturen.

I år har bifrost fået muligheden for at støtte 7 foreninger i at afholde natlige aktiviteter der skal få børn og unge ud under stjernerne.

Her kan du læse mere om de 3 spor, i som forening kan vælge at sætte op.

1. Spor Fortællingens nat

Sporet hvor børn og unge kan opleve at spille bordrollespil i nattens mystiske slør. Dele warstories med hinnanden rundt om bålet eller opleve sjove npc’er i løbet af natten.
Her er det muligt at sætte telte op og give børn og unge oplevelse af at sove udenfor, to trejdedele af danske børn har ikke prøvet at overnatte i naturen.

2. Eventyrets nat
Sporet hvor børn og unge kan opleve live-rollespil i lanternes skær.
Her kan jeres foreningen sætte allerede etablerede rollespils settings op, eller opdigte jeres egne verdner.
På det her spor er det muligt både at køre mere klassisk live, eller arrangere et eventyr løb med forskellige poster, magiske gåder og sjove npc’er!

3. Flokkens nat
Sporet hvor hele famillien kan mødes ved bålets varme
Her kan jeres forening sætte jeres seje lejr op eller bygge en ny og invitere venner, fjernder og lokal området ind til en aften fyldt med magiske historier, sange og mad.
38% af danske børn har ikke været med til at tænde et bål eller lave mad over et. Det håber vi i kan være med til at lave om på.