Brætspil

Hvad er Brætspil

Vi har alle spillet brætspil på et eller andet tidspunkt. Klassiske brætspil som Ludo og Matador har været i næsten alle hjem, men i dag er brætspil meget dybere end de var før i tiden. Spil såsom Carcassonne og Small World har utrolig simple regler, men alligevel har de begge et kæmpe lag af strategi og dybde, denne type spil er mindre baseret på held og mere baseret på hvordan man spiller, og hvilke strategier man finder på. Der er også kommet mange spil, hvor man spiller sammen mod spillet, og konkurrenceelementet er taget helt ud af spillet og erstattet med samarbejde.

Over de sidste 20-30 år har brætspil udviklet sig meget, og mange lokalforeninger har nu brætspilsaftner og andre brætspilsaktiviteter for deres medlemmer. Derudover så er kongresser såsom Fastaval i Danmark og Spiel Essen i Tyskland vokset markant over de sidste par år.

Mangler du nogle at spille brætspil med? Eller savner du nogen at konkurrere med? Så kan du se alle lokalforeningerne nedenfor.