Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål og svar

Som landsorganisation får vi ofte spørgsmål, store som små. De spænder alt fra hvordan Bifrost fungerer som organisation, hvordan landsforeningen hjælper sine sine medlemmer og lokalforeninger, samt meget andet.
De fleste svar kan findes på hjemmesidens mange sider. F.eks. svarer “optagelse – bliv en del af fællesskabet” (næsten) alt om hvordan man kan blive en del af Bifrost, og “Privatlivspolitik” giver overblikket over hvordan Bifrost håndterer sit dataansvar.

Her har vi samlet de hyppigste spørgsmål og svarene på dem. Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Bifrost på info@landsforeningenbifrost.dk – så vil vi med glæde svare så hurtigt så muligt!

Bifrost er en ungdomsorganisation, der arbejder for at udvikle børn og unge til at blive kreative, reflekterende individer. Det gør vi ved hjælp af kreative aktiviteter, såsom live- og bordrollespil, wargaming, cosplay, milsim, bræstpil og reenactment. Aktiviteterne finder sted i vores lokalforeninger over hele landet. Alle aktiviteter under Bifrosts regnbue drager fra Den Magiske Cirkel og samspillende kreativitet. Bifrost er også en del af Dansk Ungdoms Fællesråd.

Du kan læse mere om Bifrosts formål, kodeks og meget mere her.

Hvis Bifrost virker som en landsforening jeres fællesskab kan spejle jer I, kan I med fordel kigge på vores optagelseskrav her.

Ved at være en del af Bifrost, bliver du en del af et sprudlende fællesskab, kurser og arrangementer, der spænder hele det ganske land, hvor lokalforeninger fra nær og fjern deler erfaringer og medskaber projekter. Derudover får I adgang til vores forsikringer, låneudstyr, landsdækkende fonde, medindflydelse og meget mere!

For at være en del af Bifrost, skal ens lokalforenings formål kunne spejle sig i Bifrosts formål og ens aktiviteter skal benytte sig af Bifrosts metode, Den Magiske Cirkel. Metoden rummer allerede vores eksisterende arrangementer, som bl.a. indbefatter cosplay, live- og bordrolespil, figurspil, milsim, reenactment og meget andet. Du kan læse mere om Bifrost værdigrundlag og metode her.

Hvis der er tvivl om jeres lokalforening kan passe ind under metoden, så skriv endelig til info@landsforeningenbifrost eller ring til tlf. 27966152. Så kan det nemt blive afklaret.

Disse opskrevne spørgsmål er kun de hyppigste vi får som landsforening, så det er meget muligt, at de ikke dækker alt. Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål hverken her eller på resten af hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte Bifrost på info@landsforeningenbifrost.dk.