Foreningsguide

Sådan laver du din egen forening!

Dette er Landsforeningen Bifrosts officielle guide til, hvordan man både opretter en forening og samtidig indmelder den i Bifrostfællesskabet; alt sammen på én og samme tid!

Download guiden her!

God læselyst!

Guiden inkluderer både vejledning og inspiration

I starten af guiden vil der være information om, hvad en forening er og fordelene ved at skabe én, efterfulgt af den praktiske udførsel trin for trin, i hvordan man laver en lokalforening i ‘klassisk’ forstand med bestyrelse, CVR-numre, kommunestøtte og vedtægter.

Derefter er der lagt inspiration og eksempler til hvordan ens endelig vedtægter kan se ud, samt hvordan I kan opfylde de krav, Bifrost stiller en kommende lokalforening!

HUSK: der er rigtigt mange måder at have en forening på, og i sidste ende skal I finde ud af, hvad der præcis fungerer for jer. Derfor kan guiden både bruges som lineær rettesnor eller simpel inspiration.
Spørgsmål kan altid henvendes til info@landsforeningenbifrost.dk – skriv endelig!