Lån til udvikling

Lån til lokaler, lokation eller fondsprojekter

Bifrost vil gerne støtte oprettelsen af flere faste lokationer og lokaler som vi kan udfolde os kreativt i. Til det formål, tilbyder vi vores lokalforeninger muligheden for at låne penge til midlertidige finansieringer.
Vi anerkender at, projekter finansieret af bagudbetalte fonde, kan være svære for en lokalforening at lægge ud til. Derfor tilbyder Bifrost også muligheden for at give udlæg i sådanne situationer.

Vi låner til:
• Faste lokationer og lokaler
• Depositum til lokaler
• Bagudbetalte fondsbevillinger

Vi låner ikke til:
• Indkøb af udstyr
• Arrangementer
• Drift
• Løn
• Husleje

Krav for lån:
• Bifrost skal have tilstrækkeligt økonomisk råderum
• Lånet skal fremme Bifrosts strategi
• Der skal være en tilbagebetalingsplan på max 2 år
• Foreninger der ikke har fået bevilliget et lån inden for de sidste 5 år, prioriteres højere

Kontakt sekretariatet på info@landsforeningenbifrost.dk eller 20 74 41 30 for mere information og rådgivning.
Låneansøgninger bliver behandlet af hovedbestyrelsen. Der vurderer og prioriterer ansøgningerne i forhold til de ovenstående krav

Eksempler på tidligere lån:

• Mellemfinansiering til fondsprojekt med bagudbetaling til oplysningskampagne om EU militærforbeholdet af Rollespilsforeningen Elysion
  • Lån til depositum, til nye lokaler til foreningen Den Glemte Legion
  • Mellemfinansiering til fondsprojekt med bagudbetaling til renovering af Wonderland
  • Lån til køb af lokationen Wonderland