Krigslive

Krigslive: Hele rollespil-danmarks eje.

Gennem årene har der været tradition for, at arrangørposten er gået på skift mellem forskellige arrangørgrupper i hele Danmark. I 2018 fik Bifrost overdraget det æresbetonede ansvar for at videreføre denne tradition og udvælger derfor Krigslives arrangører år efter år. Vil jeres gruppe være den næste?

Krigslive - meget mere end soldater i krig.

Krigslive er et liverollespil om soldater i krig, men er så meget mere end det. Krigslive har i flere år været et samlingspunkt for det danske live-rollespilsmiljø, hvor lokalforeninger og fællesskaber sender deres grupper, der spiller enheder af soldater, der deltager i store slag, hvor de skal kæmpe i formation mod hinanden, og prøver at leve det middelalderlige soldaterliv med hierarkiske systemer, mad over bål, teltopsætning og slagsange og moraleopbyggende aktiviteter.

Se årets scenarie på Krigslive.dk

Vil du arrangere det næste krigslive?

Hvis du kunne tænke dig at prøve kræfter med at arrangere Krigslive, så skal du først og fremmest læse Krigslive manifestet, som kan findes her

Skriv derefter en mail til aktivitet@landsforeningenbifrost.dk som indeholder

– Navn på hovedarrangører
– Forening tilknyttet
– Lokation
– Budget
– Tema/historie

Vi glæder os til at se din ansøgning!