Bifrosts Priser

Årets Bifald og Årets Ildsjæl uddeles én gang om året til et passende arrangement. Der uddeles en statuette og et diplom til hver af de to prismodtagere. Diplomet indeholder kriterierne for uddeling og en tekst med baggrunden for valg af modtager.

Under hver af de to priser, Årets Bifald og Årets Ildsjæl, er der en beskrivelse af kriterierne for, hvem der kan nomineres. Alle inden for det danske brede rollespilsmiljø kan nominere.

Betegnelsen det brede danske rollespilsmiljø dækker over de mange forskellige genre af rollespil og andre aktiviteter, man kan møde i Bifrost regi.

Årets Bifald

Årets Bifald uddeles til en eller flere personer, der har været med til at samle og forandre det brede danske rollespilsmiljø. Året Bifald skal ses som et kæmpe tak og klap på skulderen fra miljøet til modtagerne og et ønske om, at de må fortsætte det gode arbejde.

Årets Bifald uddeles på baggrund af følgende kriterier, hvor det tilstræbes, at modtageren opfylder flest muligt af følgende:

• At man har været med til at skabe sammenhold og fremskridt i det brede danske rollespilsmiljø: Sammenhold forstås som alt fra samarbejde mellem foreninger og genre til landsdækkende aktiviteter. Fremskridt forstås både som nytænkning og forbedring af forhold i miljøet.
  • At man har været aktiv inden for de sidste fem år: Det er ikke et krav, at modtageren har været aktiv samtlige fem år, men at den/de aktiviteter, Årets Bifald uddeles på baggrund af, er foregået inden for de sidste fem år.
  • Modtagerne behøver ikke være medlem af en forening eller en Bifrost medlemsforening.

Årets Bifald gives ikke til foreninger, koncepter, scenarier osv.

Årets Ildsjæl

Årets Ildsjæl uddeles til en person inde for det brede Danske rollespilsmiljø, som gennem det sidste år har gjort en bemærkelsesværdig indsats i sit lokalmiljø. Årets Ildsjæl skal ses som en tak og en påskønnelse af det arbejde, ildsjælen har lagt for dagen. Årets Ildsjæl gives ligeledes for at synliggøre, at uden ildsjæle ville vi ikke have så fantastisk et rollespilsmiljø her i landet.

Ildsjæl prisen uddeles på baggrund af følgende kriterier, hvor det tilstræbes, at modtageren opfylder flest muligt af følgende:

• For sin indsat i en foreningen, con, kampagne eller lignende.
  • En der kan agere forbillede og inspirere andre til at gøre en indsats.
  • En person, der med deres frivillige indsats og store engagement gør en stor forskel.
  • Det som modtagerne er nomineret for må ikke være lønnet arbejde.
  • Modtager behøver ikke være medlem af en forening eller en Bifrost medlemsforening.