Supersoldatprogrammet

Hvert år ansætter Landsforeningen Bifrost to unge frivillige i deres Supersoldatprogram. En Supersoldat er et ungt menneske mellem 18 og 24 år, som har valgt, at de vil bruge et år af deres liv på udvikle det danske rollespilsmiljø og hjælpe med at drive Bifrost. Det er ikke et krav, at man har tidligere erfaring med foreningsdrift, men det er selvfølgelig en fordel. En stor del af Supersoldaternes tid vil blive brugt på oplæring, hvilket vil foregå under Bifrosts repræsentantskab og generalsekretærs kyndige vejledning.

Efter et år som Supersoldat, kan man regne med at have viden om foreningsdrift, lokalpolitik, rollespilsteori og sikkerhed, og en masse andet, som afhænger af den enkelte Supersoldats interesser og hvad de ønsker at lære om, herunder bl.a. naturpolitik, fundraising, lobbyisme, persondatalovgivning. Bifrosts håb er, at Supersoldaterne vil tage deres nye kompetencer med ud i lokalforeninger, og deres liv generelt. Man kan blandt andet tilføje programmet til sit CV, for at få et ekstra boost i sin jobsøgning.

Selvom det er frivilligt arbejde, vil man som Supersoldat blive økonomisk kompenseret. I 2018/2019 er kompensationen på 7000DKK. Et år som Supersoldat starter d. 1. august og slutter d. 31. juli. Der bliver søgt efter nye Supersoldater hvert år ultimo maj, og det vil blive slået op på Bifrosts Facebookside.

Yderligere spørgsmål henvendes til info@landsforeningenbifrost.dk.